dilluns, 16 de març del 2020

RECURSOS DIDÀCTICS PER A TREBALLAR A CASA



Hola famílies,

Donada la situació de tancament de l’escola i amb la intenció d’oferir-vos recursos per treballar amb els infants durant aquest període de confinament, us proposam un seguit d’activitats i enllaços d’interès que esperem que us puguin ajudar. Si teniu qualsevol dubte o suggeriment, podeu contactar amb nosaltres a través de l'email infantilceipsantaagnes@gmail.com.


En relació al llenguatge oral:



·       Gaudir d’escoltar contes explicats per l’adult.
·       Rimes amb moviment (trobareu l’enllaç més avall en l’apartat recursos tic)
·       Mirar i explicar contes conjuntament (lectura compartida):
o   Anticipació: abans de començar el conte, mirant la portada, imaginar de què creuen que anirà, què passarà, quin creuen que pot ser el títol...
o   Parlar dels personatges; com es diuen, descriure’ls, què fan, parlar de les seves emocions…
o   Inventar-se un altre possible final.

·       Per treballar, a més, la memòria, atenció, vocabulari...:

o   Joc “veo, veo...” (ho feim pronunciant el so de la lletra i no el nom de la lletra, per treballar la consciència fonológica)
o   “bossa dels tresors” posam objectes diversos en una bossa de tela opaca (o en una capsa), per torns, miren un objecte de la bossa i pronuncien el so de la primera lletra, els altres jugadors han d’endevinar de quin objecte es tracta.
o   Joc “me’n vaig a Àfrica, i dins la motxilla posaré...” cada participant ha de repetir la frase “m’en vaig a Àfrica...” repetir allò que ha dit l’anterior jugador i dir un objecte més que posaria a la motxilla.
o   Ordenar seqüències d’imatges cronològicament (podeu aprofitar per fer-ho amb fotos d’esdeveniments o viatges, receptes de cuina; què vàrem fer primer, després...)


En relació al llenguatge escrit:

·    Fer llistats funcionals i significatius: com la llista de la compra, els membres de la família...
·    Preparar missatges per els companys i companyes de la classe per a deixar-los en bústies de l’escola en tornar, o fotografiar les produccions dels infants per intercanviar-les via whatsapp si ho trobau adient. Aquests missatges, sempre tenint en compte les necessitats i motivacions dels infants, també els podrien escriure per a familiars o amics.
·    Amb revistes buscar objectes, joguines, aliments, parts del cos, robes… les podeu retallar i aferrar, i proposar-los d’escriure’n els noms o simplement fer un collage.
·       Dibuixar o escriure històries inventades, potenciant l’escriptura natural.

L’objectiu principal d’aquestes activitats és que prenguin consciència de la funcionalitat de l’escriptura en contextos significatius per a ells, i que gaudeixin emprant el llenguatge escrit.
És molt important respectar el ritme de cada infant, i que rebin aquestes propostes com un joc i un moment especial per compartir amb vosaltres.




En relació a la lògica-matemàtica:

·       Anar marcant el dia en un calendari. Es pot treballar el comptatge dels dies que van passant, que us ajudin a anotar-hi esdeveniments importants com aniversaris, etc.
·       Jugar a diferents jocs adequats al seu nivell: jocs de cartes, bingo, parxís, oca, jocs de taula, dòmino…
·      Comptar, classificar i ordenar elements que tingueu a l’abast: pinces de la roba, materials naturals com troncs, pedres, pinyes, peces de roba (classificar per tipus, per temporada, per colors...)


En relació al coneixement de l’entorn:

·       Ajudar a tenir cura de les plantes i animals de casa (si en teniu)
·       Si teniu la possibilitat, aprofitar els espais exteriors de casa per observar i investigar (les plantes i flors, els insectes, els tipus de fulles...)
·       Realitzar senzills experiments de ciència (en els enllaços podreu trobar algun exemple)



Altres activitats com:

·       Cuinar amb els infants:
o   Escriure conjuntament la recepta per compartir-la amb familiars o amics. En el cas que disposeu dels mitjans, podeu fer fotos del procés, imprimir-les i que els infants les ordenin cronològicament.
o   Llegir conjuntament i seguir els passos per elaborar una recepta que tinguem en un llibre, revista, cercada d’internet... treballant així la seqüenciació de fets, les quantitats...

·      Col·laborar en les tasques de casa: tasques com fer net ses taules, classificar la roba o ajudar a rentar els plats, a mes de fomentar l’autonomia i la responsabilitat compartida, ajuden al desenvolupament motor dels infants.
·       Fer manualitats diverses
·       Teatre amb titelles o teatre d’ombres
·     Fer exercici físic: ballar, fer un poc de ioga, fer circuits d’obstacles si l’espai de casa us ho permet...



RECURSOS  TIC:

http://www.edu365.cat/ (jocs interactius)



A la pàgina principal del blog de l’escola, podreu trobar més enllaços d’interès (jocs i activitats on-line, teatre, museus...) i al llarg d’aquest període anirem ampliant propostes en aquest blog d’infantil.



Molts d’ànims a tots i totes i cuideu-vos molt, una abraçada enorme!! 
Atentament,
Judit

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada