diumenge, 15 de març del 2015

NA FLORA!

Hola Famílies!
Fa bastant temps que faig portar a l'aula una planta i asseguts en rotllana al seu voltant vam iniciar una conversa sobre com era aquesta. Així vam parlar sobre les seves parts: 
  • Les fulles eren verdes. A més, vam tocar-les i vam poder veure que eren gruixudes i alhora toves. 
  • Les flors eren vermelles i petites.
  • La tija que vam tocar amb molt de compte per no trencar-la també era tova. 
  • Després, vaig treure la planta del test i vam veure com a la terra es veien filets de color blanc, les arrels! Els vaig explicar que aquestes arrels s'agafen a la terra i agafen el que necessiten per a viure.
- I ...que necessiten per a viure? Els vaig preguntar. 
- AIGUAAAA! Van cridar ben convençuts! 
- I que més?  Els vaig preguntar. 
- TERRAAA! 
- I "ABONO"
- I alguna cosa més? 
- SOL! va repondre algú després d'un temps de pensar!

Els vaig explicar que aquesta seria la nostra planta i que cada divendres qui sigui l'encarregat l'haurà de regar per a què pugui créixer amb força! 
Finalment, els vaig dir el nom de la planta i com que aquest era mica estrany els vaig proposar decidir un nom entre tots per a la nostra planta. Cada boix/a va proposar un nom i després ens vam posar d'acord per escollir-ne un de tots els que havien sortit! 
La veritat és que quan anava veient que sortien noms tants diferents pensava que seria una desició difícil però sincerament es van saber posar d'acord amb molta facilitat! El seu nom és Flora!
Així que alguns voluntaris van escriure algunes lletres! 

Finalment, vam fer una feineta sobre les parts de la planta!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada