diumenge, 19 d’abril del 2015

EL REI DEL SILENCI

Bon dia Famílies,
El dimecres 15 d'abril a l'hora de música vaig presentar als boixos/es una capsa: La capsa màgica de música que conté algunes coses que necessitem per a dur a terme la classe.
Envoltada per una atmosfera de misteri vaig sacsejar la capsa per a veure si aquesta feia soroll. A poc a poc la vaig obrir i vaig treure una titella....era el Rei del Silenci!!!
Els vaig explicar que els contaria una breu historia que ens ajudaria a treballar el So i el Silenci.La historia diu així:


Hi havia una vegada un Rei al que no li agradava gens el soroll. Li deien Rei del Silenci. Aquest Rei sempre sortia a passejar de nit perquè era quan no se sentia res.



Un dia al matí el Rei del Silenci es va despertar amb un soroll horrible: arribaven a palau una colla de gent cantant, tocant música i fent molt soroll. El Rei, molt enfadat, va sortir per veure què passava. 
De sobte, va veure un conegut, era el seu germà bessó, el Rei d'un país veí en el que tot el dia se sentien sorolls! Era un Rei molt divertit al que li agradava molt cantar, ballar i fer xauxa! Li deien Rei del So.



Quan el Rei del Silenci va veure al seu germà es va posar molt content i el va convidar a dinar. Mentre menjaven, el Rei del So va dir-li al seu germà:



           - Germà, havia pensat que podríem unir els nostres regnes i fer un sol país ple de vida.
      I el Rei del Silenci va respondre: 
           - Però ... que no veus que ens molestaríem? A mi m'agrada el silenci i la tranquil·litat i a tu t'agrada molt el soroll i la gresca. Com ens ho faríem?


I el Rei del So tot convençut li va dir:


-Mira, ja ho tinc! tu seràs Rei de nit i jo de dia. Durant la nit hi haurà tant silenci com tu vulguis i durant el dia podrem fer gresca.



I així ho van fer. I els habitants de cada país van estar molt contents!

Llavors, vaig tornar a sacsejar la capsa i en va sortir una corona i un instrument!! Vaig mostrar als menuts la corona i vam llegir que posava: El Rei del Silenci. Després, em van anar dient com era aquell instrument: és de fusta, té "cascabeles", si el mous fa soroll... És un sonall els vaig explicar. 

Així que vam fer una breu prova per a designar un Rei del Silenci que consistia en imaginar-nos que portem el sonall al Rei del Silenci (que en aquest cas era jo). Hem de passar per una llarga passarel·la i com que a aquest no li agrada gens el soroll hem de transportar-lo de manera que no faci soroll....

Els boixos/es ben entusiasmats i d'un en un van anar demostrant la seva traça en el moviment lent i silenciós...Tots ho van fer d'allò més bé i se'm va fer difícil escollir-lo! Na Maria G. va ser l'escollida així que es va posar la corona i li vaig dir que després necessitaria la seva ajuda. 

Després vaig anar traient instruments de la capsa màgica de la música i vam conversar sobre cada un d'ells: com era, de quin material, com s'anomena, com es toca,... 

Tot seguit, vaig repartir un instrument a cada boix/a i els vaig dir que tots ells formarien una banda de música. El Rei del Silenci seria com el director d'orquesta que amb les seves ordres dirigeix la banda. El joc tractava doncs de tocar l'instrument quan el Rei del Silenci tingués les mans obertes i deixar-lo de tocar quan aquest tanques les mans. Per això, hem d'estar molt atents als gests dels Rei!!!! 
Tots van passar pel rol del Rei del Silenci i mireu que bé s'ho van passar!


















 
 Per acabar la sessió de música els boixos/es van dibuixar i/o escriure quelcom sobre la sessió duta a terme. El Rei del Silenci va tenir molt èxit ja que quasi tots van plasmar-lo al seu paper!

 
 


 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada