dimecres, 25 de febrer del 2015

CAPSES DE VIDA

Fa algunes setmanes que hem començat amb aquest projecte i encara no us ho havia presentat! 

Les "capses de vida" són un recull d'emocions, records, sentiments, creacions, produccions, objectes significatius... que cada infant realitzarà amb l’ajut de vosaltres, les families i que posteriorment presentarà al grup classe. 

Per a presentar aquesta activitat als boixos/es vaig elaborar la meva pròpia "capsa de vida" on els explicava amb l'ajuda de fotografies i dibuixos: qui era jo i la meva família, els mostrava un mapa perquè veiessin l'illa de Menorca des d'on he vingut, que m'agrada fer, etc. 

És una llàstima que no tingui més mans perquè les seves cares mentre explicava la meva capsa eren tot un poema! 
 
La meva intenció és simplement que hem coneguin i que sàpiguen que a mi m'interessa escoltar-los, coneixer-los, ajudar-los...per això els vaig proposar que cada un fés la seva capsa de vida i la veritat és que es van engrescar molt! 
Així doncs, ens vam posar a decorar les capses per parelles, però aquest cop, un boix/a gran i un de no tant gran aixi es poden ajudar i aprendre coses l'un de l'altre!
 









Els OBJECTIUS d’aquest projecte són:

  • Conèixer-nos millor, generar sentiment de grup.
  • Donar protagonisme a tots i cada un d’ells. 
  • Incentivar als infants a participar en la conversa. 
  • Recordar i manifestar a partir del llenguatge les diferents experiències i/o emocions viscudes a través dels objectes, fotografies... 
  • Treballar l’atenció així com les normes per a una bona comunicació i convivència: demanar el torn de paraula en els moments de conversa; escoltar i respectar a qui parla; i seure bé. 
  • Treballar la motricitat fina, la lectoescriptura i el llenguatge oral.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada