dissabte, 14 de febrer del 2015

COM ENS ORGANITZEM?



Cada dimarts i cada dijous després de fer la conversa del bon dia, ens dividim generalment en dos grups:

  • Un grup comença aprenent tot fent una activitat lúdica: dominó; Construir figures geomètriques; bingo de nombres de l’1 fins al 10; els bolos;... 
  •  L’altre grup fa un altre tipus de feina més "acadèmica" que requereix de més concentració: una fitxa del bloc de matemàtiques o bé alguna fitxa relacionada amb el joc.  

Un cop cada grup ha finalitzat l’activitat, rotem de manera que qui aprenia tot jugant passa a fer una “feineta” i viceversa.

Aquesta manera d’organitzar les activitats matemàtiques a l’aula em permet a mi adaptar-me als diferents nivells que hi ha a l'aula i, per tant, atendre d’una forma més individualitzada les necessitats tan variades que tenen els boixos i boixes. 

M'agradaria destacar que per a mi, el joc té una importància cabdal en aquestes i és quelcom que va agafat de la mà de l'aprenentatge! 
A través de l'activitat lúdica, els boixos/es desenvolupen les seves capacitats físiques, intel·lectuals i socioemocionals tot divertint-se:

  •  Exploren el món que els envolta;
  • Experimenten i descobreixen la seva personalitat; 
  • Aprenen valors i normes tot relacionant-se positivament amb els demés;
  • Interioritzen conceptes, amplien capacitats com l’atenció, la memòria o la creativitat; etc.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada